Łódź: z powodu koronawirusa zamknięta sala obsługi w II Inspektoracie ZUS

Dodano 26/08/2020 18:25 przez GP

Po wykryciu zakażenia koronawirusem u jednego z pracowników II Inspektoratu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Łodzi do odwołania zawieszono bezpośrednią obsługę klientów w placówce na Bałutach przy ul. Lipiec Reymontowskich 11.

Rzeczniczka ZUS w Łódzkiem Monika Kiełczyńska poinformowała PAP, że wnioski i dokumenty będzie można złożyć do specjalnej skrzynki na dokumenty. Procedura ta wykluczy bezpośredni kontakt interesantów z pracownikami. Wśród osób zatrudnionych w placówce na Bałutach trwa dochodzenie epidemiologiczne. Sala obsługi zostanie zdezynfekowana.

"Bezpośrednia obsługa klientów na terenie miasta prowadzona jest w I Oddziale ZUS w Łodzi na ul. Zamenhofa 2 i w Inspektoracie ZUS przy ul. Łęczyckiej 70 A, podlegającym pod II Oddział w Łodzi. Osoby mieszkające na Bałutach mogą też skorzystać z bezpośredniej obsługi klientów, prowadzonej przez ZUS w Inspektoracie w Zgierzu przy ul. Chopina 5 (sprawy dochodowe i zasiłkowe) i Długiej 43 (sprawy emerytalno-rentowe)" – przekazała Kiełczyńska.

Przypomniała też o możliwości załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu przez elektroniczny portal Platforma Usług Elektronicznych ZUS.

Konto na portalu PUE ZUS można założyć przez internet za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS i przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.

"Przypominamy też, że można się z nami skontaktować telefonicznie, korzystając z infolinii pod numerem 22-560-16-00. Infolinia czynna jest w dni robocze w godzinach 7.00–18.00" – dodała. (PAP)

Autorka: Agnieszka Grzelak-Michałowska

agm/ joz/

Źródła

[1] PAP